Halvtimmesdressyr som blev till en timme

Idag kom jag upp till stallet vid 1-tiden, Jag märkte att minge hade skrivit ett sms om att hon skulle komma vid två.
Jag hade jättebråttom i morse, då jag ville knipa lift upp till stallet med Josefin, så jag packade med mig frukost i väskan.
När jag var framme, så bredde jag ut min munkjacka på gräset under ett träd och, givetvis så var hästarna nyfikna.
Det började med att malley kom fram, sedan, när han skulle gå och dricka, så kom övriga kusar fram.
Conrad stod och glodde på mig konstant, han såg så dum ut 8D

Minge kom, efter att jag hade lett ner malley och conrad till stallet, tro mig, det är svårt att leda två hästar på en smal gång på ca: 1 meter...

Vi började rida mot "nyaste dressyrängen" kanske nummer 5 av alla dressyrängar som vi hittat XD
Det kändes som en bra dressyrdag idag, och det visade sig att jag kände rätt!
Vi ville börja träna dom på sluta, vilket faktiskt är svårast för hästen.
Det gick jättebra för oss, och lika bra gick det för minge!
Väldigt lyckad ridtur!!

Hovslagaren kom också idag, jag frågade hur det såg ut med fångrisk, och det var jättebra, han hade inga problem alls!
Hovarna blev i alla fall snygga och fina :)

Bild på mig och Malley när äppelträden blommade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0