Brrrr!

Väl uppe i stallet började jag mocka i all iver för att få in min kära häst.
Och herregud vad kallt det var/är!
Tänka sig hur glad Mallan blev över att få komma in och äta :)

Men eftersom han blev vaccinerad mot hästinfluensa på fredag eftermiddag, efter att jag hade hoppat en sväng i ridhuset tillsammans med Louise och Lillemor, så har han fått vara ledig dessa tre dagar, dom ska ju inte anstränga sig för mycket.

Men i morgon ska jag försöka rida en liten sväng, kanske bara skritta, vilket faktiskt ger hästen en enorm kondition, och är superbra både psykiskt och fysiskt.
Men denna årstiden talar ju emot att kunna rida efter skolan, utan upplyst ridbana utanför husknuten. Vilket vi inte har på kullåkra. Men man kan ju rida ner till ridhuset.

Det är bara att plocka fram reflexerna!
Jag har själv en hel del reflexer som är jättebra att använda.
- 4 benreflexer till häst
- en brösta
- ett reflexländtäcke
- en reflexväst
- stigläderreflexer

Är väldigt sugen på Hööks reflexträns, som lyser precis som refler, men ser i dagsljus ändå ut som ett vanligt träns med vita kanter. snyggt!
 



Back on track!

Nu är jag tillbaka på bloggen, och ska förhoppningsvis fortsätta skriva lite :)
men det återstår att se...

O´Malley har precis blivit igångsatt efter en 2 veckors vila då jag varit väldigt sjuk.
Men det artar sig och jag har ridit i 4 dagar nu, och det känns ju alltid bra!
Typiskt nog, den 5:e dagen, så skulle det bli dåligt väder, USCH vad jag blir trött på det.
Regn, blåst, lera, osv. osv...
Det kändes faktiskt lite taskigt att släppa ut hästarna idag, men jag vet, dom klarar det finfint!

Så nu har Malley sitt nya täcke, som han redan dekorereat med lite fina lerfläckar :)

Sportlov denna veckan = Min stallvecka, känns ju lite typsikt,
men skönt att ha fått komma upp tidigt och rida iaf.


RSS 2.0