Dagens Ridpass 28 feb: Hoppning!

Idag så stog hoppning på schemat!
Vi hyrde ridhuset klockan 3-4 men givetvis så sölade vi oss pga. en viss person ;)
så vi kom inte dit förrens 20 över 3 (det tar ju ca:20 min från stallet till ridhuset)
När vi kom fram så stog det redan ett kryss som vi började med.
O´Malley var som vanligt super pigg.
Jag tränade lite på att "komma rätt" mot hindrena.
Det gick över lag ganska bra.
men jag behöver defenitivt träna på detta mer.
Bilder kommer, när jag tar ;)

Dagens träning 27 feb horsemanship!

Idag så kom man till stallet efter att ha varit i simrishamn.
Hästarna fick stå ute medans vi mockade, eftersom Åke ville ta in sina.
I alla fall så var Malley glad att få komma in och äta :)
men ingen rast, ingen ro, här skulle tränas.
Idag var det som tur va inte någon dimma, men det mörknade lite snabbt tycker jag?
Det blev en form av Horsemanship/ hemflingträning idag, och han hade gjort stora framsteg sen igår :D
Nu sitter man och myser framför melodifestivalen med en påse godis och en påse minge :P


Dagens Ridpass 26 feb: Värre en någonsin!

Idag efter att jag flyttat in hos minge (som jag faktiskt ska bo hos i 4 dagar) så cyklade vi upp till stallet.
Vi tänkte ta en lite lättare promenad/ longering vilket gick sisådär..
O´Malley var inte alls koncentrerad idag utan kollade på allt annat runt omkring.
Han ville inte heller se mig som "ledare" utan tyckte att han kunde bestämma över mig.
Till slut så gav han med sig ändå.
Hoppas att det kommer att ge resultat framöver :D
När vi nästan var klara med träningen å upptäckte vi att dimman hade kommit tillbaka, allt var Vitt!
Det gick faktiskt på (utan att överdriva) 2 minuter, och blev bara värre och värre!
Nu är det mycket värre än i går man ser knappt 5 meter framför sig :/
Vi får bara hoppas att det blir bättre i morgon eftersom vi hade tänkt hoppträna då :D


dimmigt
ungefär så här ser det ut

Dagens Ridpass 25 feb

Idag efter en lunch hemma hos minge, så cyklade vi iväg till stallet. Det var superdimmigt! som ett tjockt täcke, man kunde knappt se 10 meter framför sig.
När vi kom upp så mockade vi boxarna och släppte in pållarna.
Dom blev väldigt glada.
Jag ryktade av O´Malley, han är aldrig smutsig nu på vintern eftersom han har täcke.
vi red till "träningsängen" eftersom det är den enda man kan ta sig fram till nu när det är snö.
Hästarna var extra uppmärksamma nu när de inte kunde se så bra i dimman, det var ändå bra eftersom hästarna då fick lita på oss.
Idag så upprepade vi lite av gådagens dressyrträning, och det gick mycket bättre, han böjde sig fint utan att "hänga" på tygeln.
Efter träningen så stretchade jag Malleys ben, han var jätteglad att få komma in i boxen och kastade sig över maten :)

Dagens Ridpass 24 feb

Idag så bar det av till stallet för en Dressyrlektion :D
Det gick galant! Malley bjöd fram, och var pigg och uppmärksam!
Vi red på en volt i ett hörn av ett fält eftersom det är så mycet snö överallt! Men det
gick väldigt bra ändå :)
skänkelvikningar gick bra, dock inte framdelsvändningar :/ det får vi träna på...


Headern klar!

Japp, nu är Headern minsann klar, ska bara sätta in den också ;)

Vad Tycks?

Inte så lång väntan kvar

Just nu är denna bloggen under uppbyggnad.
Header är på väg :)
men jag tänkte ändå börja skriva så smått.

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0