Favorit i repris, Dressyr i solnedgången

Härligt!!
Idag blev det ett underbart dressyrpass i kvällssolen, och, gud vad varmt det är!!!
Det var nog uppemot 30 grader ute...

Vi jobbade mycket med galoppen idag, ex. samlad galopp, som Malley inte alls vill, det ska ju gå FORT!
Men han skötte sig ändå, vilket är jättebra!
Provade även på lite skänkelvikningar, mycket bra resultat!
Nu går Malley nästan perfekt, Det ändå som är fel är att han lätt blir överställd.

Vi provade också på lite öppna, och sluta, och Malley har mycket lättare för sluta än öppna

Jag har även börjat rida med dressyrspö, skitbra!
spöna är inte till för att slå hästen med, utan att visa, och förstärka hjälperna.
Malley lyssnar jättebra med spö, och eftersom jag inte vill att han ska bli skänkeldöv, som en ridskolehäst som inte lyssnar hur mycket man än bankar (kanske lite överdrivet...)
Men jag vill iallafall inte riskera någonting :)

Vad kan ska jag försöka förhindra??
♥ Inte bli för överställd
♥ Inte bli skänkeldöv
♥ Inte bli hård i munnen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0