Infångning av ett stycke olydig Nanke...

Planeringen idag såg ut så här:
Dressyr...

Innehållande:
-skänkelvikningar
-fram/bakdelsvändningar
-öppna/sluta
-skrittpiruett

Men, det gick inte så jättebra, det slutade med att detta hände:

Vi skrittade glatt runt och pratade, vi värmde upp dom i säkert 20 min i skritt, sen travade vi lite också.
Jag kände när jag satt på hästryggen att detta inte var en bra dag för dressyr...
Och misstankarna väcktes när Nanke fick fnatt, tog bettet och sprang med josefin på ryggen.

Det hela slutade med att Josefin åkte av, och att O´Malley och jag fick leka westernridning genom att försöka fånga in Nanke, som tyckte att detta var toppen att springa omkring, O´Malley tyckte ironiskt nog att det var jättekul att vara cowboyhäst.

Men tillslut fick vi tag på henne, det roliga var över, nästan i alla fall...
Vi fortsatte att rida lite, mot en annan äng, där galopperade vi lite på en volt, sen var det klart...
Konstigt nog hade vi ridit i en timme, så man undrar ju lite.

Hästarna kom in, fick käka, och Malleys mugg är nästan väck!! :D

I morgon får det helt enkelt bli svårare ridning...
Shame on you...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0